fredag 30 augusti 2013

Från 76 - 114 i blodvärde (Hb) på bara 16 dagar!

Är så glad och stolt över min egen vård till ett bättre blodvärde att jag vill gärna dela med mig av det.

När jag lämnade BB hade jag endast 76 i Hb. Jag hade förlorat väldigt mycket blod efter ett kejsarsnitt och var mycket svag och yr. Efter 5 dagar längtade jag hem till vår äldre dotter och ville åka hem. Jag blev erbjuden fortsatt vård med blodtransfusion men jag valde ändå dem långsamma vägen tillbaka att återfå mina normala värden och hälsa. min man skulle vara hemma de första två veckorna och hjälpa mig.
Barnmorskorna och läkaren på avdelningen rekommenderade mig köpa järntabletter från Apoteket.
Dessa tabletter gav mig dessvärre en sådan kraftig diarre att jag även förlorade min bröstmjölk och dottern gick ner i vikt istället för att fortsätta öka. Efter rådgivning att åka till lättakuten för mer blod och näring slutade jag tvärt med tabletterna och förlitade mig på naturlig föda.
Så snart jag slutade med tabletterna och fått stopp på diarren kunde jag äntligen börja återhämta mig.

Efter 16 dagar hemma tog jag nya prover hos MVC.
Från tidigare 76 hade jag lyckats öka mitt blodvärde till 114!
Lysande resultat enligt min barnmorska som blev mycket nyfiken på vad jag ätit.

Förutom blutsaft och aloevera har min diet dagligen bestått med något av följande.

Jordgubbar
Broccoli och potatissoppa
Sallad med färsk spenat

Varje dag!
1 glas "gomorron" juice (+ järn och folsyra)
3 dl juice på färskpressade grönsaker inklusive 1 rödbeta.
1 glas Proteinshake på soyamjölk (+B12)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar