onsdag 29 februari 2012

Redigera dina bilder gratis och enkelt!

Som alla andra program är det en djungel på nätet att hitta rätt bild redigerings program som man trivs att arbeta med. Picnik är ett bra alternativ men som nu stänger ner i April skriver dom på sin sida.
Deras verktyg är helt GRATIS att använda fram tills dess och har man ett google konto kan man spara dom i sitt picasa webbalbum. Programmet är mycket lätt hanterligt och man kan göra många roliga redigeringar av sina bilder.
Det var alldeles för många år sedan jag arbetade med photoshop och satt en hel dag och redigerade en bild fram och tillbaka för att försöka minnas de olika verktygen och funktionerna. Plötsligt när jag var inne på mitt google konto började jag kika närmare på vad picasa webbalbum egentligen innebar och upptäckte till min stora glädje alla dessa roliga funktioner.
Här har jag laddat upp två bilder en före och efter redigering.

Ett annat bildredigerings program som är gratis att ladda ner är Paint.Net
Påminner en del om photoshop.

2 kommentarer:

  1. hittar ingen adress till fotoprogrammet...
    vad heter det??
    just nu använder jag picnik nämligen..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pröva med denna länk http://picasa.google.com/#utm_medium=embed&utm_source=pwalogin
      Annars öppna ett google konto och lägg till Picasa som en av dina produkter.

      Radera