söndag 31 mars 2013

Fläskängrar eller Pälsängrar ?

Senaste veckan har vi fått invasion av skadeinsekter i köket.
Indierna vi bott med är väldigt noga med att förvara alla spannmålsprodukter mm i förvaringsburkar, men....dom stänger just aldrig locken ordentligt. När jag tidigare försökte identifiera dessa äckliga insekter och undersöka varifrån de kom, såg jag i skafferiet att de kröp i deras mjöl, pasta och bönburkar.



Redan då sade jag till mannen som ruskade förvånande på axlarna.
Men när jag för tre dagar sedan har kunnat slaktat ett 20 tal om dagen, då är det verkligen inte trevligt längre!
Flyttar tagna som vi är och har packat idag 6 flyttlådor mestadels från köket, vill jag absolut INTE få med några till vår nya lägenhet. Vore ett helvete att tvingas börja med att sanera.

Hittills har vi bara sätt dem i köket och varit noga med att hålla dörrarna in till våra rum stängda. Men nu verkar det ändå som om några lyckats tagit sig in i vårt vardagsrum (:
Har ikväll skickat ett mail till tjejen vi hyr av med fakta och länk till Anticimex!
Är själv lite osäker på vilken av följande sorters ängrar det kan vara?!

Fläskängrar - Anticimex 
Pälsängrar - Anticimex

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar