måndag 30 september 2013

PROTEST mot Svea Hovrätts dom...

Hej alla!

Thank goodness for internet and facebook!
(Låt dessa kommunikationskanaler bli till vår fördel i samhället!)

Beträffande den senaste händelsen i Sverige där fem våldtäktsmän friades i domstol cirkulerar det massor med inlägg på både facebook och privata bloggar om detta fallet.
Nu finns det även möjlighet att hjälpa till med att skapa rättvisa och visa sin protest genom att fylla i en namnlista på NAMNINSAMLING.SE
Skriv under du också mot Svea Hovrätts dom och visa ditt stöd för tjejen som blev våldtagen!





Protest mot den friande domen där en 15-årig flicka utsattes för en gruppvåldtäkt


Direktlänk : http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=8062


Mer om det omtalade fallet:


Svd / Våldtäktsdömda tonåringar frias

Sex av de misstänkta för grov våldtäkt är:

Mehmet Acaralp 1996-08-05 Sotingeplan 42 i Spånga
Allaeddin Ben Othman 1996-03-21 Edingekroken 7 i Spånga
Yassin Mohamed Ben Lotfi Mbarki 1997-01-19 Hjulsta Backar 10 i Spånga

Adam Aden Jibril 1997-10-17 Hidinge Backe 5 i Spånga
Ibrahim Hussein Bashir 1997-10-03 Hjulsta Backar 14 i Spånga
Yakob Said 1997-12-12 Mjölnerbacken 33 i Sundbyberg
Mål nr B 1889-13



Sist men inte minst:

Så säkrar du en fallande dom efter våldtäkt.

Linda Wallenbergs brev till Hovrättspresidenten


Till Svea Hovrättspresident Fredrik Wersäll 

Hej Fredrik, hoppas du har haft en fin höstvecka här i Stockholm 
Tänkte bjuda in dig och dina kollegor till en liten tillställning nästa fredag. Det kanske börjar med lite snittar och ett par glas champagne för att senare bli ett par, eller många, drinkar i den öppna baren. 
Då kanske jag ser till att du dricker lite mer än du brukar, fyller ditt glas och smeker dig över ryggen lite, precis som en gör när man är lite sugen på någon. Och när du sen vid tolv-rycket inser att du är för berusad för att vara kvar så sätter jag oss båda i en taxi hem till mina polare som har fest. 
Forts....

De kanske hjälper mig att få in dig i lägenheten och ner på en säng. Jag kanske tar av dig kläderna och tar din mobiltelefon. Jag tänker mig att du sluddrar och protesterar och hur jag skrattar lite och kanske säger ”Shit va full han e!” till mina polare. Vi garvar lite till när du råkar rulla av sängen och står naken på alla fyra och svajjar!

Sen hämtar jag mina dildos och klär av mig själv. Du kanske börjar säga ”nej, nej, nej” när du känner den första dildon pressas mot din bak.
Men jag är ju som sagt kvinna och för mig och mina systrar är ett NEJ mer att betrakta som en valfri moralisk vägvisare än ett VETO.
”Äh”, säger jag kanske, ”Sluta sjåpa dig som nån jävla liten grabb! Ta det som en kvinna!” För jag tillhör också den femtedel av jordens kvinnor som själv varit utsatt för sexuella övergrepp, så jag kanske inte har någon förståelse för ditt gnäll. En får ju ställa upp ibland!

Hur som helst, jag trycker in dildon och nu kanske du gråter och jämrar dig men du skriker faktiskt inte: Sluta, jag vill inte! Så jag kanske tror att du är ledsen för något annat. Jag kanske blir väldigt upphetsad och sätter mig då rakt på ditt ansikte. Du kanske får svårt att andas med mitt kön i din mun. Du typ fäktar med armarna och klämmer in fingrarna i mina lår men helt ärligt nu Fredrik, DU SÄGER FAKTISKT INTE SLUTA!

Jag kommer, skönt, och klär på mig mina kläder. Du kanske ligger där och flämtar efter luft och sluddrar och gråter. Kanske har din kattunge dött i veckan? En kan ju bli rätt sentimental när en har druckit.

Mina polare, som sitter i vardagsrummet och fipplar igenom din telefon och asgarvar åt dina foton, frågar hur det var. Jag kanske häller upp ett stort glas vin och säger att det var hur skönt som helst men jag tror att hans hund eller nåt har dött för han e lite grinig.
Eva garvar till och säger ”Ja men va fan, lite sex blir man ju bara gladare av.” Hon går in i sovrummet och låser dörren efter sig.

Sen är det Saras tur, Linas, Cassie och Beas. Bea säger att han typ inte rör sig. Han är väl utmattad, grabben!
Vi kanske ringer ett nummer ur hans mobil och säger att Hej, Fredrik är lite full och behöver skjuts hem. Ja, vid Telefonplan, hej hej.

Sen, flera veckor senare får vi kanske höra att vi typ har VÅLDTAGIT dig! Och vi ba´ VAAA? Våldtagit? Hur menar dom då? Han sa aldrig Nej, jag vill inte ha sex med dig (oss). Han sa inte SLUTA. Han sa inte ett jävla skit, kanske vi tänker då. Bara låg där och smågrina och knep ihop ögonen som nån jävla liten pöjk. Vi kanske pratar i gänget och ingen minns att han sa NEJ SLUTA JAG VILL INTE. Vi kanske är så jävla härdade av våra egna erfarenheter som kvinnor så vi inte ens kan se att vi gjort något fel.

Vi kanske tänker att han ville. Varför skulle han annars dricka så där mycket och sätta på sig deodorant och slips och följa med mig hem i en taxi? Nä, är det något vi lärt oss så är det SKYLL DIG SJÄLV.
Är du så jävla dum att du blir så där full och sen inte ens säger NEJ så att en hör det, då kan du ju inte skylla på någon annan sen, Fredrik!

Men vi är ledsna för ditt marsvin, Fredrik, det är vi faktiskt.

1 § Den som genom misshandel eller annars med våld eller genom hot om brottslig gärning tvingar en person till samlag eller till att företa eller tåla en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt till fängelse i lägst två och högst sex år. Detsamma gäller den som med en person genomför ett samlag eller en sexuell handling som enligt första stycket är jämförlig med samlag genom att otillbörligt utnyttja att personen på grund av medvetslöshet, sömn, allvarlig rädsla, berusning eller annan drogpåverkan, sjukdom, kroppsskada eller psykisk störning eller annars med hänsyn till omständigheterna befinner sig i en särskilt utsatt situation.Är ett brott som avses i första eller andra stycket med hänsyn till omständigheterna vid brottet att anse som mindre grovt, döms för våldtäkt till fängelse i högst fyra år. Är brott som avses i första eller andra stycket att anse som grovt, döms för grov våldtäkt till fängelse i lägst fyra och högst tio år. Vid bedömande av om brottet är grovt ska det särskilt beaktas, om våldet eller hotet varit av särskilt allvarlig art eller om fler än en förgripit sig på offret eller på annat sätt deltagit i övergreppet eller om gärningsmannen med hänsyn till tillvägagångssättet eller annars visat särskild hänsynslöshet eller råhet. Lag (2013:365).

Och ett litet PS på det…

Den som avtjänar fängelse på viss tid skall, om inte annat följer av andra eller tredje stycket eller 7§, friges villkorligt. när två tredjedelar av strafftiden, dock minst en månad, har avtjänats.

Mvh Linda Wallenberg och mina polare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar