tisdag 23 juni 2015

Så lite behövs för att förgylla vardagen för en småbarns förälder

När barnen somnat efter dagens äventyr, då kryper denna mamma ner och myser bland alla sköna kuddar på balkongen, med tända ljus, något litet gott att äta och dricka, medan sommar regnet smattrar diskret på glas rutorna och solen sakta går ner. Inifrån hörs ljudet svagt av sommarens hits och plågolåtar från radion, som jag fick av mannen i mors dag present detta året ( ett fynd från blocket ) låtar som ännu inte känns sönder spelade.

Med en mycket kvälls pigg dotter som senaste halv året äntligen börjat kunna varva ner mer på kvällarna, har jag också äntligen efter fem år börjat få lite mer egen tid. Jag försöker därför ta vara på varje sekund. Jag behöver mer egen tid för att bli en bättre och lugnare mor. "Jag trivs bäst här och lukta på blommorna".

Det här är jag värd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar