måndag 4 mars 2013

Kalas till liten tjej

Nyligen skulle vi ordna kalas och presenter till vår lilla dotter.
När man bor inneboende som vi gör med varken tillräckligt utrymme eller har det hur gått ställt som helst gäller det att vara så kreativ som möjligt.....
Vår dotter älskar att måla och pyssla så första idéen som slog mig var att nu ska hon banne mig få en egen pysselhörna! Men hur skapar en då en sådan utan att göra några fula hål i väggen, det ska vara praktiskt och ej heller ta för stor plats i det vardagsrum som vi hyr.
Började googla runt och hittade detta fantastiskt billiga set: LÄTT Barnbord, från Ikea med två stolar för endast 179:- Till det köpte jag en vanlig vit skiva från Bauhaus, där jag fäste en enkel vit tavellist och en BYGEL stång också från Ikea 19:- och ett par flyttbara BYGEL Burkar 5:- styck, till förvaring av pennor, kritor m.m.
Vägg skivan är fast skruvad i bordet istället för i väggen och därmed flyttbar samt inga onödiga hål i väggen:)



Snabbt och enkelt att montera, vilket gjordes medan lill skruttan var på dagis.


Innan det var dags att hämta hem dottern lades alla presenter fram och ballonger blåstes upp i masssor...
Bestämde mig för att dagens tema skulle få gå i rosa och rotade fram några rosa gamla prydnadskuddar jag tidigare inhandlat på ILVA för några år sedan på rea. Bordet fick prydas med rosa tulpaner.

Sedan var det dags att hämta hem det lilla födelsedags barnet!
Tror ni att hon blev glad.....?
Kan säga att hon blev väldigt förvånad först. Det såg ut som om hon klev in i en helt annan värld när hon öppnad vår dörr till vardagsrummet.



Som en sista stor och glad överraskning och avslutning på alla presenter som öppnats, serverades en hembakad tårta dekorerad med dotterns favoritfigur "Hello Kitty" !

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar