måndag 1 april 2013

Medicin vatten för gravida

Under denna graviditet har jag mått alldeles förträffligt bra jämförelsevis mot tidigare.
Kanske kan det bero på all den mängd mineralvatten jag hällt i mig. Läste någonstans att det skulle lindra vid illamående under graviditet och det verkar tydligen stämma rätt så bra :)
Det är också det enda som jag skulle kunna säga blivit mitt stora behov och sug eftersom jag normalt inte brukar dricka det utan bara vanligt kranvatten. Ända redan efter vecka 5 började min kropp efterfråga det och jag har väl konsumerat ca 1.5 liter per dygn av LOKA Krusbär/päron
Förresten - borde man inte få mängdrabatt eller tom bli sponsrad av företaget i ett sådant här fall (He,he) ?! 




Idag har dottern stolt varit med sin Pappa och handlat mer Medicin vatten till sin mamma :)
Uttrycket "Medicin vatten" kommer ifrån när jag i början inte ville att hon skulle dricka för mycket av det. Då sa jag att det var till Medicin vatten till mamma men att hon kunde få smaka lite av det ibland om hon ville.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar