måndag 23 december 2013

Husdjur att klia

Fy bubblan, finns det något otrevligare inkräktare i ens hem än när barnen får med sig hårlöss hem från sitt dagis ?!

Iväg och handla avlusningsmedel att tvätta hårat med och sedan kamma, kamma och fortsätta att kamma.
Tvätta och vädra alla textiler i säng, soffa m.m Ja, det känns som det är det ända vi hunnit med den här veckan som gick.
I en bok om örter hittade jag bra tips på ört oljor som man kan blanda med vatten i en liten sprayflaska. Denna har jag sprungit omkring med i hela hemmet och besprutat alla textiler jag kommit på som tex soffan och mattor.
Hårbotten sprayar vi med oljan och kammar varje morgon och kväll nu.
Vi luktar väl rena bekämpningsmedlen nu när vi går ut ha,ha.



Oljorna är sedan tidigare köpta från Young Living som kom väl till pass nu. De naturliga örtoljorna är dyra men räcker otroligt länge. Själv köpte jag mina efter att jag kommit i kontakt med dem för första gången när jag var på Regndropps Terapi.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar