tisdag 9 december 2014

Hemligheten hur jag lyckades behålla.....

Nu avslöjar jag min hemlighet hur jag lyckades behålla min energi och styrka när allt runt omkring försökte bryta ner mig och kasta in mig i en betongvägg under det gångna året.

Som småbarns förälder har dom flesta kännedom över hur lite sömn man får och hur energi krävande det normalt kan vara att få vardagen att fungera med fler småbarn i familjen.
På grund av vissa omständigheter tog vi ett idag ångerfullt beslut att jag skulle börja jobba redan när vår yngsta dotter var bara 8 månader. Vi tog hit min svärmor från Afrika för att hjälpa mig under en 6 månaders period medan vi på min arbetsplats hade högsäsong och behovet av mig var högt. Här pratar vi om en riktigt ordentligt kulturkrock som verkligen satte hela vårt familjeliv på prov med stora utmaningar.

Så inte nog med 56 timmars arbetsveckor med obeskrivlig stress med många bollar i luften och stora ansvar där god planering krävdes, nej, nej, nej....
Efter att hämtat stora tjejen på dagis, handlade vi en del dagar på vägen hem. Väl hemma väntades hushållsarbeten fram tills jag stupade i säng med barnen runt nio snåret. Matlagning med två trötta, hungriga och mammiga barn klängandes runt benen. Tvätta, städa och plocka undan allt som kunde vara farligt att lämna framme med hänsyn till den lilla krypandes krabaten. Planera för morgondagen och sedan läggdags.
Efter att ha väckts normalt 4 gånger per natt för amning och blöjbyte så var det dags att åter upp och hoppa halv sex. Totalt blev det runt 4-5 timmars sömn om nätterna.

Utöver detta tillkommer en hel del andra känslomässiga faktorer som påverkat mig enormt mycket också under året med lite olika familjetragedier.

Stressad, otränad och överviktig efter två graviditeter och med diagnos grov Recti Distasi med buksmärtor, krävs det en hel del hjälp medel för att kompensera allt osunt och onyttigt som slinkt ned i kistan.

För att få i mig extra järn och B vitaminer samt stärka mitt immunförsvar så har jag dagligen druckit både Blutsaft och Aloe vera.
Ytterligare ett hjälpmedel har varit Balance oil för att även stärka och klara av all psykisk press. Innan jag kastat mig på cykeln eller bussen efter jobbet har det suttit perfekt med en protein shake blandad med soya mjölk och en banan.
Kaffe i mängder. Dock inte vilket som helst utan ett ekologiskt och även fairtrade, som är skonsamt för magen.
Ett kosttillskott värdig en drottning - Forever Royal Yelly.

Med dessa tips önskar jag alla ett riktigt gott och mer hälsosamt 2015 !
Var rädda om er! 


Gilla gärna min sida på facebook!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar