måndag 27 juli 2015

I Balans och Harmoni med Buddha

Häromdagen  sprang jag på en tavla som jag kände väldigt starkt för. Det var nästan som om tavlan stod där på hyllan i butiken och väntade på att just jag skulle köpa den. Jag kunde direkt föreställa mig att den skulle passa bra ovanför soffan i uterummet. Dottern gillade inte den lika mycket, hon trodde att hon skulle bli rädd för Buddha ansiktet. Den fick ändå följa med hem på prov. 

Inne på Indiska köpte vi rökelse "lemongrass" och en länge nerpackade Buddha sencehållare fick nu åter göra nytta och pryda hyllan bland alla blommor och örter.  

För mig känner jag en lugnare inre balans och harmoni med
inredning och accessoarer av Buddha. 
Men en riktig Buddist skulle kanske känna sig trampad på tårna
om dom såg min uppdaterade uteplats som den är just nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar