tisdag 20 januari 2015

Nu sitter vinsten på väggen

Igår var en spännande dag!

Känner ni igen den där exalterade känslan när man varken känner hunger, kyla eller värme?
Efter att jag lämnat barnen på förskolan sprang jag vidare till Bauhause för att köpa de redskap jag skulle komma behöva.
Äntligen var dagen kommen där jag skulle få tid till att få upp den tapet som jag för snart två år sedan vann till barnens rum med ett blogginlägg i en tävling som Rebel walls stod för.

På vägen hem, nästan hemma, med roller, penslar, tapetskärare mm slog det mig plötsligt att jag hade ju inte stängt jackan. Frukost hade jag inte heller ätit än.
Väl hemma fick det bli en snabb frukost medan jag läste igenom instruktionerna.
Sedan började jag med att klippa och rulla ihop de åtta delarna som slutligen skulle bli ett mönster anpassat blommigt motiv på en fondvägg i barnens rum. Fortsatte att plockade i ordning och förbereda med alla hjälp redskap, stege och övrigt. Slutligen blandade jag ihop tapet klistret som skulle dra i 15 minuter.

Med kaffe, vatten och choklad på skrivbordet satte jag sedan igång.
Strax före klockan slog två kom den sista våden på plats och jag han precis göra ett sista snabbt ryck att snygga till efter mig innan det var dags att hämta hem barnen från förskolan.

Detta blev den stora glada överraskningen för Grace-Marie igår......






Tidigare inlägg i bloggen om tävlingen

Nya tapeter på gång

Tapeter till Grace-Maries rum

Äntligen medvind

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar