söndag 4 januari 2015

Söndags mys med en Chilenare


Varför ens försöka stressa efter mysfaktor med trötta barn och även föräldrar, en fredag kväll efter jobb, skola och allt annat som hör det vardagliga livet till?
Nja. har man större barn förstår jag kanske men inte som småbarnsförälder.

Idag nyss hemkomna efter ett helgbesök hos släkten, helt oplanerat lyckades vi få till ett riktigt söndagsmys istället för fredagsmys.
Väl hemma insåg jag att vi inte hade så mycket i kylen till middag, men i frysen fanns det räkor kvar som jag tog ut för att tina. Under tiden sprang jag ner till affären och köpte ägg, avokado och bröd, hittade även gravad lax för bara 15 :- / förpackningen.

Till maten som slutligen resulterade att bli nån slags ägg & räkmacka på rostat bröd med avokado och gravad lax, valde jag att plocka fram en frisk Chilenare och därefter blev jag djupt ny förälskad.......
Ja. i vinet förstås!

Måste prövas av alla gourmet älskare av skaldjur och vitt vin!
En sanslös smakupplevelse bjudet denna Chardonnay på.
Vinet heter NOVAS, årgång 2013.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar