tisdag 19 november 2013

Ooooh dessa energitjuvar...

Ja visst väljer vi själva över vilka känslor vi vill känna om vi vill vara arga sura eller glada genom att filtrera bort de tankar som påverkar oss negativt och istället fokusera på det positiva.
MEN ändå så finns det vissa små saker som kan påverka en så otroligt mycket i ens vardag.
Jag pratar om energitjuvar som har en otrolig förmåga att irritera och provocera oss övriga. Dom livnär sig på på att äta upp vår energi.

Ett bra samlingsplats för dessa är bl.a. annat i olika forum på nätet men framför allt på TRADERA.

Jag är mycket stolt över de omdömen jag fått av både mina köpare samt säljare.
T.e.x.
- Bra på alla sätt :)
- Seriös, ärlig och trevlig säljare som varmt rekommenderas, Tack
- BÄTTRE KAN INTE VARA, Blixtsnabb betalning,bra mail kontakt,REKOMMENDERAS!!!!!
- kanon, önskar fler traderare som denna... :)

Men så har vi dessa energitjuvar! Otrevliga, spydiga, kränkande, krävande..m.m.. yes, you name it!
Fick ett mail idag från just en sådan:



"- Betalade direkt och du fick pengarna direkt, men jag fick ingen klänning direkt fast du säger att du skickar så fort pengarna syns... borde ha fått den igår 

problem????"


kl 13.13- Ingen klänning i posten i dag heller? Och inget svar från dig???

Så du tänker blåsa mig alltså???

Kl.13.29
- Jag måste tyvärr rapportera till tradera och göra en polisanmälan för bedrägeri.

Personen betalade sina pengar i lördags, vem i detta avlånga land får sin post på en söndag?
Följande information går också att läsa i mina samtliga annonser:


Frakt och Leveransvillkor
Som kund står du för frakten. Det går bra att få flera vunna aktioner samfraktade. Hör av dig om du tänker buda på fler aktioner.
Det angivna fraktpriset i aktionen är ett ca beräknat pris. Fraktpriset och leveranstiden beror på vilket frakt alternativ du väljer, med Posten, Schenker eller DHL. Jag ansvarar inte för postens slarv. Jag skickar dina varor så snart jag kan se din inbetalning. Vanligtvis dagen efter.
Betalning
Betalning ska ske inom 5 dagar efter avslutad aktion. Det går bra att invänta barnbidrag eller lön. Hör du inte av dig om eventuellt försening läggs varan ut på aktion igen. Mer information om betalning finns i ditt automatiska vinnar mail från tradera som jag använder mig av. Hör av dig om du inte får detta mail (kolla först bland skräpposten)
Övrigt
Lagt bud gäller! Vänligen lägg ej bud om du inte har som avsikt att avsluta aktionen.
Välkommen att höra av dig om du har några frågor.
Lycka till med din budgivning!

Jag bara undrar varför vissa människor beter sig så här?
Är dom sjuka och går hemma isolerade från samhället?
Varför finns det så gott om dom på just Tradera?
Är dom kanske portade i de butiker som finns där de bor?
Hade varit intressant ifall Tradera har möjlighet att börja stänga av dessa köpare/säljare!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar