fredag 2 mars 2012

Compact Living

Hur man får det att kännas rymligt i en lägenhet på endast 29 kvm.
Jodå, det går faktiskt! Jag har själv prövat på det en gång. Och idag finns det ännu fler praktiska möbler och effektiva lösningar att arbeta med för att få det rymligare och samtidigt fint i hemmet, än vad som erbjöds av marknaden under den tiden.

Men mitt tips nr 1, är att först och främst rensa upp och göra sig av med onödiga prylar.
Förvaring är ett annat viktigt moment. Nu hade jag turen att ha mitt vindsutrymme en trappa upp bara, där jag kund skifta vinter som sommar säsongs kläder och annat som inte användes allt för ofta.



Det som tog upp den största ytan var den kombinerande sovrums och vardagsrums avdelningen, med den stora gästvänliga soffan som lätt kunde göras om till en dubbel säng inför natten.

Matbordet även det från Ikea, går att vika ut och då ryms det lätt åtminstone 6 personer vid en middag.


Här är lite fler tips och råd vid
compact living!

Läs även Camilla Lundstens goda råd hur du möblerar optimalt på liten yta på tv4.se


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar