onsdag 7 mars 2012

Världskatastrof när Facebook havererat.

Vad har hänt med det verkliga livet?
Den största om skrivna världsnyheten denna morgon handlar om att
Facebook kraschat!
Min första tanke är på hur otroligt beroende vi är av denna moderna variant av sociala medier. Bara för några dagar sedan skrevs det om just detta fast mer om hur dåligt många mådde av Facebook, främst kvinnor, lågutbildade och låginkomsttagare. Detta enligt en studie som visat att Facebook skulle vara vanebildande. Faktum är att vi är alla beroende av sociala relationer. Alla har kanske inte det möjlighet att träffa  sina bekanta fysiskt så ofta som dom önskat och då är Facebook den ultimata lösningen.
Personligen hade jag mått dåligt om jag INTE hade Facebook. MEN jag har inget behov eller måsten att logga in regelbundet. I bland när jag arbetar mycket kan det tex gå ett par dagar. Facebook är ett väldigt bra alternativ till telefonen och att nätverka.
Jag började använda facebook först regelbundet efter att jag flyttat lång ifrån alla tidigare vänner och bekanta.

Ett super bra tips till alla andra! 
Dit jag flyttade när jag fick vårt barn kände jag först ingen. Men tack vara en underbart trevlig öppna förskola som vi har i området OCH FACEBOOK, skapade vi ett nätverk som idag består av fler än 50 fantastiska mammor med barn i samma ålder.

Mina telefon räkningar har dessutom sjunkit med ett par hundralappar. Den mesta kontakten jag har med vänner och bekanta sker istället genom Facebook. Att samla på sig och memorera telefonnummer existerar knappt längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar