lördag 3 mars 2012

SUNRISE MERLOT 2011 - Trevligt sällskapsvin

SUNRISE MERLOT 2011
Jag är ganska kräsen när det gäller viner och vill gärna tro att prislappen ofta spelar stor roll även fast jag vet att det egentligen inte är så. Av alla kärleksfulla vårkänslor som virvlat i luften kring och inom mig senaste dagarna blev jag sugen att överraska min man med en flaska vin i kväll. Plånboken var ganska mager så jag drogs till dom billigare hyllorna. Nu är jag också ganska så reklam påverkad och tittar gärna närmare på flaskor vars etiketter jag känner igen från Tv;n, tidningar och magasin.

Under årens lopp har jag sett mycket reklam om just SUNRISE men aldrig vågat prova, vilket jag gjorde idag till min och även min mans stora förtjusning.
Väldigt förvånansvärt gott! Rekommenderas varmt!
Min man brukar inte uttrycka sig så mycket om viner, men om detta sa han högt att det var riktigt gott!

SUNRISE MERLOT 2011
Kan dock inte stå för hur tidigare årgångar smakar, men just denna hade en mjuk sammetslen fruktig svag smak av körsbär, plommon och kakao. Perfekt att bara dricka som det är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar