tisdag 10 september 2013

Farmor x 2

Jag kan inte undvika att bli upprörd över de kunskaps böcker vår dotter fick på sin förskola. Personligen tycker jag att bokens personer ger barnen en bild av en förvrängd värld.
I bokens första uppslag finns en bild över alla nära och kära i Nells värld.
Nell har två stycken "Farmor" men ingen farfar?

Varför uppmuntra till något som Gud inte skapade oss till? Hade han velat det och det var meningen med livet då skulle kvinnor få barn utan män och tvärtom. Nu fungerar det inte så vilket många i nutiden glömt bort med alla hjälp resurser som finns på marknaden för dom som bestämt sig.

Må hända har jag ett konservativt tänkande men detta är hur jag ser på det. Självklart har jag full förståelse och respekt för dom som valt partner av eget kön men jag anser det bara så otroligt onödigt att i dagens samhälle uppmuntra våra barn och ungdomar från början, att det är helt normala familjeförhållande. Det försvårar bara lärdomen om hur människan egentligen blir till.

Llärdom om hur en modern familj kan se ut lämpar sig mer till betydligt äldre människor som redan funnit sin plats i livet, det är vad jag anser.
T.ex. finns det då en bra bok inom det ämnet som heter Nätverksfamiljen ( Den boken riktar sig till studerande i socialt arbete, sociologi och andra samhällsvetenskapliga ämnen på universitet och högskola men också till yrkesverksamma inom socialt arbete, vård och inom andra sektorer av det samhällspolitiska området.)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar