måndag 13 januari 2014

Det kostar med snö i backen

Och där rök januari månadens sista pengar innan barnbidraget kommer vilket är först i början av nästa vecka.

Visst har jag längtat efter en riktig vinter så att barnen kan leka och ha roligt ute i snön med pulka åkning och allt annat de kan hitta på runt hus knuten.
MEN jag hade inte räknat med att det skulle bli så himmelens dyrt (suck).

Vår dotter växer verkligen så det knakar. Det står i tabeller för skostorlekar att en fyra årings fot växer ca 15 mm per år...nja....inte vår dotters i alla fall. Hennes har väl nu växt närmare 3 cm sedan förra vintern.
Vi köpte vinter stövlar i höstas att vara förberedda om vintern slog till snart. Denna vinter kom kylan och snön nu först i mitten på januari och då har hennes stövlar redan hunnit bli för små, trots att vi räknade med 1,5-2 cm extra innermått.

Desperat har jag varit runt och kikat efter något billigare bättre alternativ men nu får det bli följande som jag till slut hittade på Lekmer.se
Nu hoppas jag att dessa stövlar kommer med express leverans med posten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar