fredag 24 januari 2014

Tårta och tulpaner...

När man kommit upp sig en del i åren och ändå inte fyller jämnt, kan det vara skönt att få fira sin födelsedag lite lugnare och mysigare än allt för stort pompa och ståt. Så idag tog jag, denna 42-åriga små barns mamman, med mig två tårtor till öppna förskolan för att fira min födelsedag tillsammans med många andra fina mammor och deras små söta barn.
Tårtorna blev uppskattade och båda gick åt. Tack och lov för det! Vad jag skulle göra för variant av tårtor kom jag på först klockan tio i går kväll medan jag ammade dottern till sömn, och kunde få vara ifred med mina egna tankar för ovanlighetens skull.

Ingredienserna blev princip de samma; choklad mousse på botten och vaniljvisp på nästa. Den ena toppades med grädde och sedan ett täcke med vit marsipan och dekorerades med vanligt kakao pulver. Den andra tårtan täcktes med smält blockchoklad blandat med grädde och smaksatt med kaffe, sedan dekorerad med apelsin.



Nu sitter jag hemma och njuter av en fin bukett lila tulpaner. Älskar tulpaner och speciellt de lila färgade. För mig symboliserar dem att ljusare tider är på väg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar