torsdag 9 januari 2014

Jag VILL välja glädje!

Ändra dina tankar - ändra ditt liv!

Går det verkligen?
Det gör det! Jag har prövat utifrån universums och vår inre största kraft - Energin.
Mitt verktyg och inspiration var boken The Secret, men också flera års egna studier inom personlig utveckling och föreläsningar av kända duktiga föreläsare inom ämnet.
Problemet är bara att den här energin som påverkas av HUR DU TÄNKER är så stark, starkare än något annat du kan tänka dig. Detta gör att med minsta negativ tanke eller tvivel utgör ett hot.
Därför är det så fruktansvärt svårt att bryta ett mönster som inte är hälsosamt eller gynnsamt för dig eller dina nära och kära.

Mitt bästa exempel är när jag skulle sälja min lilla lya. Jag renoverade och inredde den helt själv. Jag satte som mål att jag skulle få minste 1 miljon kronor för den. På kylskåpsdörren satte jag upp en låtsas check på det beloppet. Jag såg mitt mål varje dag när jag klev upp på morgonen och visste vad jag behövde göra för att nå det målet. Jag levde med dessa tankar och sysselsättning i tre månader medan jag bökade och stökade runt med mitt projekt.
Vad tror ni att jag sålde den för?
Exakt 1 miljon!!!!!!

Detta var bara ett exempel av allt annat jag önskat och faktiskt också fått, kanske inte på en gång men förr eller senare har det skett på ett eller annat sätt.

Men som sagt...mår man inte redan bra är det riktigt svårt att få snurr på glädje hjulet!





Enligt Överlevnadsguiden finns det Fyra olika sätt att förändra livet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar