torsdag 16 februari 2012

Våga köpa våg

Jag har alltid haft en filosofi att så länge man har en god fysik och bra hälsa behöver man inte fokusera på själva vikten. Därför har jag aldrig heller tidigare ägt en egen våg - fram tills igår!
Den stod där och rent ut sagt hånade mig när jag passerade förbi i butiken.
"- Ja, ha! Så du har tänkt att börja träna för att nå dina mål utan min hjälp? Och hur tror du det ska gå? Du har ju inte den blekaste aning då ifall din detox, diet och träning ger något resultat mer än att du kanske känner dig piggare, slankare och äntligen kanske kommer i dina före graviditet kläder igen, men du kanske bara inbillar dig?!
Nej, du min vän - ta med mig hem och jag ska hjälpa dig hålla koll på dina resultat."

Jag räknade mina slantar i plånboken, tittade upp på den platta vågen med sitt hånfulla leende. Sedan tog jag ett bestämt beslut efter att även räknat upp alla andra fördelar med en våg hemma. Då kan även min man och vår dotter väga sig och man kan göra det till en kul grej och följa dotterns tillväxt.
Väl hemma, packade jag upp vågen och ställde den på lämplig plats för att testa. LURAD! Jag har köpt en våg som inte fungerar! Den visar ju 10 kg mer än vad den borde! Förbannade våg - varför köpte jag dig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar