onsdag 24 juli 2013

En växande solstråle

När vår älskade dotter föddes i vecka 36, vägde hon endast 2525 g. När hon var runt ca 8 veckor och vi brukade gå till öppna förskolan, var hon bland de absolut minsta bebisar där.
Nu tre och ett halvt år senare är det många som tror att hon är minst 5 år. Vi är jätte glada att hon är frisk och växer ordentligt men det innebär även en helt del missförstånd och annat.

Många äldre barn som vill leka med henne i frågar sätter naturligtvis hennes ordförråd och talförmåga. Det förekommer även andra lite tuffare lekar med de äldre barnen vilket jag hela tiden måste vara med och observera och bevaka samt säga ifrån och förklara både för henne och för de äldre att hon är dessvärre fortfarande för liten för att göra si och så, det kan vara för farligt för henne fortfarande.

Här om dagen hämtade vi ut kläder på posten från H&M som jag beställt från deras REA. Kläderna jag köpt var i storlek 122 (6-8 år) vilket jag tänkte kunde bli lagom till nästa sommar. Tyckte det var smart att passa på att handla nu när det var så billigt med barn kläder för ca 30-50 kronor plagget.
Väl hemma ville dottern nyfiket packa upp och pröva sina nya kläder.
Till min stora förvåning satt en del klänningar redan perfekt på henne.

Vår älskade växande lilla solstråle, som inte är så liten längre hi,hi.

Hoppas det är en syster till henne som ligger i magen min så vi får lite mer användning av alla hennes knappt använda kläder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar