måndag 8 juli 2013

Hjälp - Nej tack! En perfektionists berättelse.

Det här med att be om hjälp oftare och som många bekanta till mig tidigare sagt att jag måste sluta göra allt själv och lära mig be om hjälp mer och oftare och speciellt när det gäller mina män.
Jo visst och jag har en man nu som säger till mig att inte göra det ena än det andra utan att han ska fixa det.... Problemet är bara resultatet och när det väl händer något (:
I helgen stod jag på utsidan av köksdörren med både penna och måttstock i handen beredd att sträcka dessa till honom, som då stod på stolen i köket för att äntligen hänga upp en vägg klocka jag fyndade på Ikea för en tid sedan.
-"Jag kan väl använda mina ögon till det här", säger han och sen hör man hammarens Bang, Bang.

En stund senare när jag stod i köket och hällde upp vatten från kranen passade jag på att kolla på klockan för att känna en njutning av att den äntligen kommit upp.

Resultatet var minst sagt häpnads väckande och då menar jag på ett dåligt vis. Trodde min man skämtade med mig eller att den trillat ner eller något. Men när jag förstod hur illa det var och att han menade allvar när han frågade mig vad som var fel, varför den inte kunde sitta så och att då kunde jag allt sätta upp den själv om jag ville!
Då sade jag inget mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar