lördag 6 juli 2013

Vaccinations dags mot TBE

Nu har dottern fått sin andra dos vaccin mot TBE. Det gick jätte bra vid båda tillfällena och ingen symptom som hög feber eller annat förekom.
Efter spruta nr två sägs det kunna skydda mot TBE.
Nu hoppas vi naturligtvis att hon ska slippas behöva få någon fästing på sig, men en viss oro finns, med tanke på hennes vistelse hon sin mormor där hon kommer få vara medan jag är på BB. Där är nämligen rena fästinglägret, med en katt dessutom som drar dem med sig in och sedan sover o min mors säng och myser i soffan. Mer än ofta hör jag från min mor hur hon hittat och fått plockat bort den ena efter den andra på sig själv. I mina öron låter det läskigt värre. Nu har det ju nyligen upptäckts fler andra farliga sjukdomar man kan få av dem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar